تهران، بزرگراه آیت‌ الله سعیدی، شرق به غرب، جنب پارکینگ ثامن

کانکس شیشه ای

کانکس شیشه ای یک نوع سازه پیش ساخته با جداره های شیشه ای است. که برای استفاده های مختلفی از جمله دفاتر لوکس اداری، فروشگاهی و کافی شاپ یا پرورش گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. مقدار استفاده از سطوح شیشه ای در انواع این کانکس متفاوت بوده

اشتراک گذاری:

توضیحات

کانکس شیشه ای

کانکس شیشه ای یک نوع سازه پیش ساخته با جداره های شیشه ای است. که برای استفاده های مختلفی از جمله دفاتر لوکس اداری، فروشگاهی و کافی شاپ یا پرورش گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. مقدار استفاده از سطوح شیشه ای در انواع این کانکس متفاوت بوده و ممکن است. فقط در یک ضلع و یا برای هر چهار ضلع باشد.

دلیل این امر ایجاد دید مناسب به بیرون یا جذب حداکثری نور خورشید است. که در برخی موارد برای جلوگیری از تابش مستقیم خورشید از شیشه دودی برای این کانکس استفاده می شود. گاهی نیز دیواره هایی که به سمت نور جنوب است. را از مصالح دیگری در نظر می گیرند. تا درون کانکس نور خورشید موجب اختلال فعالیت نگردد.

طراحی کانکس شیشه ای

  • با دیواره شیشه ای: این کانکس مانند کانکس های دیگر است. با این تفاوت که جداره های شیشه ای آنها بزرگ و تمامی سطح یک ضلع کانکس را شامل می گردد. و گاهی بنا به نوع طرح ممکن است. دو و یا هر چهار ضلع آن شیشه ای باشد. و تقسیم بندی و پارتیشن های داخلی هم از نوع شیشه در نظر گرفته شده باشد. این دسته از کانکس برای کاربری های اداری و عمومی استفاده می شود. در این نوع از کانکس مساحت، رنگ و نوع شیشه بنا به سفارش قابل تغیر و امکان نصب درب ریلی اتومات نیز در آن وجود دارد.
  • تمام شیشه ای: این سازه تمام شیشه ای علاوه بر دیواره ها یا پارتیشن های داخلی سقف سازه هم از نوع شیشه و شفاف طراحی شده است. بیشتر استفاده این کانکس برای گلخانه و کشاورزی برای جذب حداکثر اشعه های مفید خورشید برای گیاهان است. کاربری های نظیر اتاق گفتگو، آزمایشگاه و اتاق های اداری هم دارد. اما حتما باید از آنها در محیط داخلی و سرپوشیده استفاده شود. و نقش آنها معمولا صرفا جهت ایجاد فیلتر صوتی یا جلوگیری از انتشار ذرات معلق است. زیرا شیشه ای بودن سقف، در محیط های باز و بدون حائل یا سایه بان نمی توان از آنها برای کاربری های نظیر اداری استفاده کرد.

کاربرد

مهمترین دلیل ساخت کانکس شیشه ای ایجاد دید مناسب و پویا نمودن یک فضا است. اما محدودیت هایی نیز در استفاده از این کانکس نیز وجود دارد. که باعث می گردد از آن در هر فضایی استفاده نشود. مانند فضای کارگاهی و عمرانی. اما در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. که مهمترین آنها عبارتند از:

  • کاربری دفاتر اداری
  • کانکس غرفه های نمایشگاهی
  • فضاهای پذیرایی و رستورانی یا کافه
  • فضاهای آزمایشگاهی
  • اتاق های کنترل
  • گلخانه و پرورش گیاهان
  • فروشگاه محصولات خاص
  • کیوسک های حراستی و اتاقک نگهبانی

انواع کانکس شیشه ای

  • نما شیشه ای تک وجهی: در ساخت این نوع کانکس فقط در یک سمت از آن، از شیشه استفاده می شود.
  • نما شیشه ای دو وجهی: در این نوع کانکس، دو سمت از آن شیشه ای است و دو وجه دیگر از جنس کامپوزیت و یا فلز می باشد.
  • شیشه ای سه وجهی: سه سمت از این نوع سازه شیشه ای است. و یک طرف آن بسته می باشد.
  • شیشه ای چهار وجهی: هر چهار سمت سازه از جنس شیشه است. و فقط کف و سقف آن از جنس کانکس های معمولی و یا سفارشی می باشد.
  • دایره ای و نیم دایره ای شیشه ای: ظاهر و قیافه این نوع سازه به شکل دایره و نیم دایره است. و از شیشه های خم و خاص در ساخت آن ها استفاده می شود.

مشخصات فنی

مهمترین بخش در کانکس شیشه ای همین مسئله استراکچر است. در این کانکس می‌ توان از شاسی نمره 14 و اسکلت نوع پروفیل آهنی در ابعاد 40*40 و 40*80 استفاده نمود. در این کانکس جنس بدنه و سقف از نوع ورق های گالوانیزه است. که مواد تشکیل دهنده عایق آن از جنس پلی استایرن است. که خاصیت ضد حریق دارد.

از طرفی در مقابل رطوبت غیر قابل نفوذ است. بخش دیواره داخلی پوشیده از pvc است. که دارای خاصیت ضد آب می‌باشد. از سویی جنس درب و پنجره در این حالت از نوع آلومینیوم می‌باشد. مورد بعدی آن که در این کانکس همچون سایر سازه های پیش ساخته بر حسب سرمایه گذاری که انجام دادید. و البته کاربری که دارید. می‌توانید از تاسیساتی همچون برق، لوله کشی آب و سیستم گرمایشی، سرمایشی … بهره ببرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانکس شیشه ای”

محصولات مرتبط



© تمامی حقوق وبسایت متعلق به کانکس آیسان میباشد